Päällirakenteiden korjaus

Korihuolto Moksi on pääkaupunkiseudulla, Espoon Juvanmalmilla toimiva raskaan kaluston korjaamo, jonka erityisosaamiseen kuuluu päällirakenteiden korjaus.

Palvelumme

Korjaamme autojen ja perävaunujen päällirakenteet, teemme asiakkaiden tilaamat muutostyöt ja varustelut, kuten:

  • korien korjaukset
  • korien muutostyöt
  • myös lämpöeristettyjen ja -luokiteltujen korien korjaukset
  • päällirakenteiden siirto vanhalta alustalta uudelle
  • asennamme vetovarusteet, kuten vetokidat ja vetopöydät
  • asennamme ja korjaamme takalaitanostimet
  • asennamme ja korjaamme myös muut hydrauliset autojen ja perävaunujen lisälaitteet, kuten vaihtolavakoukku, ja – vaijerilaitteet. Myös kappaletavaranosturit
  • Teemme kaikki autojen ja lisälaitteiden hydrauliikkaletkut ja letkuasetelmat. Olemme Hydroscand myyntipiste
  • asennamme ja korjaamme jäähdytyslaitteet ja lämmittimet
  • myymme varaosat useimpien päällirakententajien koreihin
  • korjaamme myös sora- ja maansiirtoautojen ja perävaunujen päällirakenteet
  • teemme kaikenlaiset raskaan kaluston maalaustyöt

Sora- ja maansiirtoautojen ja perävaunujen päällirakenteiden korjaus

  • Korjaamme ja maalaamme myös metalliset sora- ja maansiirtoautojen ja perävaunujen päällirakenteet
  • Valmistamme ja korjaamme myös päällirakenteiden apurungot.

Osaava takuu korjaamo

Olemme useiden korivalmistajien hyväksymä takuukorjaamo.

Auton kuormatilojen rakentajat antavat yleensä takuun tekemälleen työlle. Takuun kattavuus ja pituus vaihtelee. Syynä tähän voivat olla mm. eri laitetoimittajien vaihtelevat käytännöt. Jotta takuukorjaukset etenevät joustavasti, suosittelemme teitä ottamaan etukäteen yhteyttä takuun myöntäjään. Autamme toki mielellämme. Valmistajan myöntämissä ja tilaamissa takuukorjauksissa laskutamme korjaukset suoraan valmistajalta, mutta mahdolliset lisätyöt työn tilaajalta / auton omistajalta.

Kumppaneitamme ovat mm. Ekeri, EL-Kori, Fokor, NEK, Piako, Schmitz Gargobull.

Lämpötilasäädeltyjen päällirakenteiden korjaus

Lämpötilasäädeltyjen päällirakenteiden korjaus on tehtävä erityisen huolellisesti ja ammattitaidolla. Tätä edellyttävät luokiteltujen FRC ja FNA kuormakorien luokitussäännötkin.

Päällirakenteiden korjauksessa ja huollossa on tärkeää korjata vauriot ja viat mahdollisimman nopeasti. Vesi ja kosteus imeytyvät rikkinäiseen rakenteeseen todella nopeasti ja kasvattaa korjauskulut moninkertaisiksi. Ennen korjaamista on hyvä tehdä huolellinen korjausarvio ja tehdä sen perusteella päätös korjataanko kori alkuperäiseen kuntoon ja luokkaan. Muutaman vuoden ikäiset korit kannattaa useimmiten korjata alkuperäiseksi. Päällirakenteiden korjaus on suositeltavaa toteuttaa aina alkuperäisillä materiaaleilla. Myös valmistajien korjausohjeita on syytä noudattaa. Luokitelluissa kuormakoreissa korjaus ei saa heikentää korin lämmöneristyskykyä. Heti vaurion synnyttyä on vauriokohta suojattava esimerkiksi teippaamalla. Sillä tehdään väliaikainen suoja ennen varsinaista korjausta.

Ota yhteyttä / Pyydä tarjous